На початку тесту ми вирішили приділити трохи уваги технічним особливостям нового покоління Cayenne. От же, новачок базується на тій самій платформі що і родичі по концерну Bentley Bentayga та Audi Q7. Після невеличких доопрацювань, ця універсальна платформа без зусиль впорається навіть із зарядженою модифікацією Cayenne Turbo. Завдяки широкому використанню легких матеріалів загальна маса нового кроссовера зменшилась на 65 кг.
Втім особливо відчути різницю навряд чи вдасться, адже вага спорядженого Cayenne Turbo сягає 2,2 тони. Під капотом тестової машини стояв новий 4-літровий 8-циліндровий бензиновий двигун, який розвиває 540 к.с. та 770 Нм крутного моменту.
В парі з мотором агрегатується 8-ступенева автоматична коробка перемикання швидкостей. Досягнення неперевершеної динаміки стало можливим через кропітку працю інженерів та конструкторів які попрацювали над активною повнопривідною системою, системою швидкого старту та додали до екстер’єру нові аеродинамічні елементи. В результаті набір швидкості з 0 до 100 км/год триває біля 3,9 секунд, а максимальна швидкість сягає 300 км/год. Для тих клієнтів, яким важлива не потужна динаміка, а комфорт та економічність, німці готові запропонувати 6-циліндрові мотори. Базовим агрегатом, як і раніше буде 3-літровий турбодизель на 285 к.с., а слідом за ним іде 3-літровий бензиновий агрегат потужністю 335 к.с. Також, на ринок вийде ексклюзивний мотор об’ємом 2,9 літри з подвійним наддувом. Оснащений цим силовим агрегатом Cayenne S має під капотом 435 к.с., що дозволяє йому виїжджати з п’яти секунд. Звісно, середня витрата пального дизельної версії набагато менша ніж у бензинових модифікацій, тому переважна більшість кроссоверів ми побачимо саме з дизельним серцем.
Зовнішній вигляд Cayenne залишився майже без змін, але якщо придивитися більш уважно, можна побачити сучасні риси фірмового стилю бренду Porsche. Окремо слід виділити 21-дюймові легко славні диски, здвоєні патрубки вихлопної системи та світлодіодні фари. Особливо виграшно новий кроссовер від компанії Porsche виглядав на власному стенді авто шоу у Франкфурті,який проходив восени цього року.
Інтер’єр зазнав набагато більших змін а ніж екстер’єр. По перше значно покращилась ергономіка водійського місця, по друге якість матеріалів обробки салону виросла до рівня люксових автомобілів. Посередині центральної консолі велично розмістився 12,3-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи. На центральному тунелі залишилось небагато важелів та кнопок, втім вони стали сенсорними, що не означає гірше. Спортивні сидіння нового Porsche Cayenne мають аж 18 рівнів регулювань, тому вміститися з комфортом за кермом не складе труднощів навіть людям з нестандартною фігурою.
Наступним місцем куди ми вирішили зазирнути став багажний відсік. В новому Cayenne він збільшився на 100 літрів до 741 літра. Для прикладу у BMW X5 обсяг багажника складає 650 літрів. Набагато більше нововведень залишилось невидимі для зору звичайних клієнтів, а саме пневматична підвіска з спеціальним програмним забезпеченням для керування шасі. Версія Cayenne Turbo крім керамічних гальм може похизуватись п’ятьма режимами їзди та 6-рівневою пневматикою.
На дорозі новий Porsche Cayenne Turbo з легкістю об’їде своїх конкурентів Audi Q7, Mercedes-benz GLE, Range Rover Sport або BMW X5. Без сумніву, новачок встановлює нові динамічні стандарти для позашляховиків. Під час швидких поворотів, кроссовер стрімко виходить на задану траєкторію. Поза шляхові можливості Cayenne ми так і не зрозуміли, навпаки дуже незграбно та не професійно застосовувати цей кроссовер на бездоріжжі.
Під час випробувань модифікація з префіксом Turbo проявила себе настільки добре, що навіть складно уявити що на це можуть відповісти конкуренти. Кроссовер виявився вишуканим не тільки зовні а і з середини, в ньому зручно сидіти та керувати процесом їзди. Сучасні технології допомогли запроектувати нову систему повного приводу з векторизацієй, це означає ефективно використовувати силу інерції у поворотах. Автомобіль дуже впевнено тримається дороги навіть при перевищенні швидкості. В таких випадках на допомогу прийде система керамічних гальмівних механізмів від моделі Porsche Panamera.
Порівняльна таблиця тесту (максимальна кількість балів при оцінці - 10)
Параметри |
Audi Q7
|
Porsche Cayenne |
Range Rover Sport |
Mercedes-benz GLE |
BMW X5 |
Зовнішній вигляд |
9 |
9 |
8 |
9 |
8 |
Базова комплектація |
8 |
9 |
9 |
8 |
8 |
Опції (пакет) |
9 |
9 |
10 |
9 |
9 |
Якість матеріалів обробки інтер’єру |
9 |
10 |
8 |
9 |
9 |
Прохідність |
8 |
8 |
10 |
8 |
8 |
Шумоізоляція |
10 |
10 |
9 |
9 |
9 |
Розгін |
9 |
10 |
9 |
9 |
10 |
Гальмування |
9 |
10 |
9 |
9 |
9 |
Престижність володіння |
9 |
10 |
10 |
9 |
9 |
Втрата в ціні |
7 |
8 |
6 |
9 |
8 |
Вартість |
9 |
7 |
6 |
10 |
9 |
Безпека |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
Витрати пального |
8 |
8 |
8 |
9 |
9 |
Витрати на обслуговування |
9 |
8 |
7 |
8 |
8 |
Керованість |
8 |
10 |
8 |
8 |
10 |
Дизайн |
9 |
9 |
8 |
9 |
9 |
Індивідуальність |
9 |
10 |
10 |
9 |
9 |
Вартість додаткового обладнання |
8 |
7 |
8 |
8 |
8 |
Дилерська мережа |
8 |
7 |
8 |
8 |
9 |
Надійність |
8 |
9 |
7 |
9 |
9 |
Всього: |
173 |
178 |
168 |
176 |
177 |
Місце: |
4 |
1 |
5 |
3 |
2 |
За результатами порівняльного тесту перше місце як і очікувалось зайняв наш сьогоднішній герой - Porsche Cayenne, а слідом розмістилися BMW X5, Mercedes-benz GLE, Audi Q7 та невдаха Range Rover Sport. Звісно за рівнем оснащення та прохідності британець випереджає усіх, але за збалансованістю споживчих характеристик завжди перемагають німці. Мабуть чи не єдиним мінусом нового Cayenne є його вартість, адже він майже завжди дорожче ніж його колеги по сегменту. Втім вибір завжди є і він напряму залежить від Вашого гаманця та настрою…